מה זה הלוואה בערבות המדינה?

הלוואה בערבות המדינה

הלוואות בערבות מדינה הן סוג של הלוואות עסקיות הנתמכות על ידי הממשלה, המעניקות ביטחון נוסף למלווים והופכת את המימון לנגיש יותר לעסקים. הלוואות אלו מוצעות בדרך כלל על ידי מוסדות פיננסיים בשיתוף עם סוכנויות ממשלתיות, והן מגיעות עם יתרונות מסוימים לעסקים המחפשים מימון.

כמה מהיתרונות המשמעותיים ביותר בנטילת הלוואה בערבות המדינה:

  • תמיכה ממשלתית: הלוואות בערבות מדינה מגובות על ידי הממשלה, מה שאומר שבמקרה של כשל, הממשלה ערבה לחלק מההלוואה, מה שמקטין את הסיכון למלווים. ערבות זו מעודדת מוסדות פיננסיים להציע הלוואות לעסקים שאולי אינם עומדים בכל קריטריוני ההלוואות המסורתיים.
  • גישה מוגברת להון: בעזרת תמיכה ממשלתית, הלוואות בערבות מדינה מספקות לעסקים גישה מוגברת להון. זה מועיל במיוחד עבור ארגונים קטנים ובינוניים או סטארט-אפים שעלולים להתקשות בקבלת הלוואות בערוצים קונבנציונליים עקב ביטחונות מוגבלים, היסטוריית אשראי קצרה או גורמי סיכון אחרים.
  • תנאי הלוואה נוחים: הלוואות בערבות מדינה מגיעות לרוב עם תנאי הלוואה נוחים, כמו ריבית נמוכה יותר ותקופות החזר ארוכות יותר. תנאים אלו הופכים את ההלוואה למשתלמת וניתנת לבעלי עסקים ומאפשרת להם להקצות כספים לצמיחה ופיתוח עסקי.
  • שימוש גמיש בכספים: עסקים יכולים בדרך כלל להשתמש בהלוואות בערבות מדינה למטרות שונות, כולל הון חוזר, רכישת ציוד, הרחבה או מימון מחדש של חובות קיימים. גמישות זו מאפשרת לעסקים לתת מענה לצרכי המימון הספציפיים שלהם ולתמוך באסטרטגיות הצמיחה שלהם.
  • תמיכה בפיתוח כלכלי: להלוואות בערבות מדינה תפקיד חיוני בתמיכה ביוזמות לפיתוח כלכלי. על ידי מתן גישה לעסקים למימון, הלוואות אלו מסייעות לעורר פעילות עסקית, ליצור מקומות עבודה ולתרום לצמיחה הכוללת של המשק.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

הלוואה בערבות המדינה - פיתוח וצמיחת העסק

לסיכום; הלוואות בערבות מדינה מציעות אפשרות מימון רבת ערך לעסקים, במיוחד אלה המתמודדים עם אתגרים בקבלת הלוואות מסורתיות. הערבות הממשלתית מספקת ביטחון נוסף למלווים ומגדילה את זמינות ההון בהלוואה לטובת פיתוח וצמיחת העסק. אם אתם בעלי עסק המחפש מימון, בחינת תוכניות הלוואות בערבות מדינה בשיתוף עם מוסדות פיננסיים יכולה להיות מהלך אסטרטגי להבטחת ההון הדרוש להצלחת העסק שלכם.

על מנת להגיש בקשה להלוואה, איזה מידע נדרש?

מטרת הלוואה בערבות המדינה היא לסייע לעסקים קטנים ובינוניים להמשיך בפעילותם או להרחיב את פעילותם השוטפת. הלוואה מסוג זה נתמכת בין היתר בערבות מהמדינה. דרך מפוקחת וקלה לקבלת הלוואה היא באמצעות מוסדות פיננסיים מוכרים שעברו את מבחני המדינה ועמדו בדרישותיה.

ניתן להגיש בקשה להלוואה בערבות מדינה רק באתר הרשמי של הקרן לקבלת הלוואה בערבות המדינה.

על מנת לקבוע האם ניתן להעניק הלוואה או לא, הגוף המתאם של הממשלה בקרן, בודק שכל הניירת מדויקת ושהחברה עומדת בכל התנאי דרישות הסף.

המוסדות הפיננסיים הבאים הם אלה שדרכם מתקבלות ההלוואות:

  • מוסדות פיננסיים: בנק יהב, בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק מרכנתיל ובנק דיסקונט.
  • ספקי אשראי: Cal, Max ו-BTB.

אתם יכולים לקבל הצעה נוספת על ידי העברת בקשתכם למוסד פיננסי אחר לבחינת האפשרויות הטובות ביותר עבורכם לאחר קבלת התשובה של הקרן.

ועדת האשראי של הקרן תאשר את הריביות על ההלוואות על פי המסלולים השונים, שיהיו בקנה אחד עם המקובל במערכת הבנקאית או בקרב נותני האשראי להלוואות מסוג זה.

הנושים מקבלים את ערבות המדינה. עסקים שלא היו זכאים להלוואה אחרת, יכולים לקבל את ההלוואה המבוקשת בזכות הערבות שמעניקה המדינה.

למי המדינה מעניקה ערבויות להלוואה?

עסקים קטנים ובינוניים חדשים או קיימים במגזרים השונים, לרבות תעשייה, מסחר, חקלאות, ייצוא, תיירות ועוד, יכולים להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה.

לעסקים עם מחזור מכירות שנתי של עד 100 מיליון ₪ מתקיימות הדרישות הבאות:

  • העסק חייב להיות מאוגד ורשום כדין בישראל.
  • אסור שיהיה לעסק חוב לרשויות המס, עיקול או הגבלות נוספות.

דרישות אלו מפורטות באתר החשב הכללי, בצירוף תנאי הסף לקבלת הלוואה בערבות המדינה.

מתי הלוואה בערבות המדינה יכולה להתאים לכם?

הלוואה לעסקים קטנים יכולה לעזור לחברה לצמוח, להתרחב ולשפר את פעילותה בדרכים רבות, כולל קלות ניהול וגישה לתזרים מזומנים בהווה ובעתיד.

עסקים יכולים לשפר את התדמית של העסק עם מאמצי שיווק, לקנות ציוד חדיש, להגדיל מלאי ולאפשר כל פעילות עסקית-פיננסית באמצעות הלוואה בערבות המדינה.

כדי להגשים את המטרות הללו, ניתן לאפשר לעסקים לקבל הלוואה בריבית משתלמת ובתנאים נוחים כדי שיוכלו להרחיב את פעילות העסקית בסביבה אידיאלית.

מהו התהליך של קבלת הלוואה בערבות המדינה?

כל יזם שחושב על פתיחת עסק צריך לתכנן מראש ולחסוך. פתיחת עסק אינה משימה קלה. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון מחקר השוק והיריבים הפוטנציאליים, בחירת המיקום הפיזי של העסק, יצירת עולם תוכן ווירטואלי, הקצאת כספים לפרסום, הצטיידות באספקה לפי הצורך (שמשתנה לפי סוג העסק) וחקירת אפשרויות מימון פוטנציאליות. כיום, על מנת לפתוח את העסק שלהם ולהפוך את החלומות שלהם למציאות, רוב היזמים רוצים גישה נוחה למימון.

הבנק שבו ליזם יש חשבון עובר ושב הוא לעתים קרובות המקום הראשון שבו הוא יחפש הלוואה, אך לעתים קרובות מגלים שהבנק לא ממהר לאשר הלוואות לעסקים חדשים. אם יזם רוצה לקחת הלוואה מהבנק, הבנק יבדוק את היסטוריית האשראי שלו כדי להבין מה יהיו התנאים. יתר על כן, רוב היזמים מתקשים לקבל הלוואה להנעת העסק שלהם דרך בנק זה או אחר מכיוון שנדרשת ערבות בשיעור השווה לסכום ההלוואה. זהו אתגר עבור אלו שאין להם הון עצמי משמעותי.

לכן, עוזר מאוד להיות מודעים לאפשרויות של הלוואה בערבות המדינה שיכולה לעזור לכם להניע את עסק החדש שלכם. הלוואות אלו קלות להשגה וניתן לפרוס אותן עד חמש שנים, עם תקופת דחיית תשלום ראשוני של עד שישה חודשים. רמת הערבות הגבוהה שמציעה המדינה, המסתכמת בסביבות 75% מסכום ההלוואה, היא היתרון העיקרי של הלוואות בערבות מדינה לעסקים לקבלת הון התחלתי. לדוגמה, אם יזם היה לווה 200,000 ש"ח לפתיחת עסק מהקרן בערבות המדינה, הוא יידרש להעמיד בטחונות רק בגובה רבע מהסכום, שאלו הם 50,000 ₪, במקום הסכום המלא, אם הוא לווה את הכסף מהבנק ישירות.

אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף על הלוואות בערבות המדינה, הטבות פיננסיות נוספות עבור עסקים, כל מה שחשוב לדעת לקראת פתיחת עסק חדש או התנהלות כלכלית חכמה בחיי היום יום, תוכלו לקרוא על כך במגזין עסקי פיננסי דיגיטל ישראל.

ניתן לקרוא על הקרן הממשלתית לעסקים קטנים ובינונים כאן.

תמונה של אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון, בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, מנהל ומבצע ייעוץ משכנתאות וליווי כלכלי מקצועי לרוכשי דירות למגורים, עסקים, משקיעי נדל"ן וארגון מחדש לחובות באמצעות מחזורם.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם