הגשת דוח שנתי לעוסק פטור

הגשת דוח שנתי לעוסק פטור

בישראל קיימים לא מעט עסקים אשר נחשבים כעוסק פטור וצריכים לבצע הגשת דוח שנתי לעוסק פטור אשר מחזור העסקאות השנתי שלהם, אינו עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024).  במידה ואתה מעוניין לפתוח עסק אשר יחשב כעוסק פטור, ראשית כל עלייך לוודא כי התחום שבו עוסק העסק הוא תחום אשר ניתן להגדיר אתו כעוסק פטור.

לאחר מכן, עליך לוודא כי ההכנסות של העסק לא יעלו על מחזור ההכנסות הנדרש באופן שנתי.  לאחר שווידאת זאת, ניתן לפתוח תיק עוסק פטור במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי, להנפיק חשבוניות לעסק ולדווח באופן שנתי למע"מ ולמס הכנסה מה שרלוונטי לדיווח עבור עוסק פטור.

מהו הגשת דוח שנתי לעוסק פטור?

כל עוסק פטור חייב לבצע הגשת דוח שנתי לעוסק פטור עד ה31 בינואר בכל שנה, על מחזור העסקאות שלו בשנת המס שחלפה. הגשת דוח שנתי לעוסק פטור יכול להתבצע בכל שנה בעזרת טופס של מע"מ אשר נשלח לכל עסק פטור ויש למלא אותו ולהחזירו למע"מ בדואר, או באופן מקוון על ידי מילוי הטופס באתר של מע"מ. ההצהרה למע"מ אמורה לכלול את סך כל החשבוניות של העסקאות שנעשו עם לקוחות העסק.

במידה ואין חשבוניות יש לחשב את סך כל הקבלות שהוצאו מהעסק ולדוח על כך למע"מ. הגשת דוח שנתי לעוסק פטור הוא חובה בכדי שמע"מ יכיר בעסק כעוסק פטור ובכדי שלא יחייב אותו בתשלום מע"מ כשם שהוא מחייב את העוסק המורשה. כמו כן, בכדי שלא לדרוש מהעסק דוח מדי חודש בחודשו כפי שהוא דורש מהעוסק המורשה, יש לדווח למע"מ בזמן, דיווח שוטף ונכון.

במי ניתן להיעזר עבור הגשת דוח שנתי לעוסק פטור?

על אף הדיווח למע"מ כאשר מדובר בעוסק פטור הינו דיווח שנתי ולא דיווח חודשי, מכיוון שיש לשלוח באותו הזמן גם למס הכנסה דוח הרלוונטי עבור העסק, חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי, אשר יסייע לכם בכל מה שקשור לדיווחים ולדוחות של עוסק פטור ויפטור אתכם מההתעסקות בדבר.

לא פעם ללא הידע המקצועי הרלוונטי, לא קל לדווח למע"מ וכן לא קל ליצור הגשת דוח שנתי לעוסק פטור הרלוונטי עבור מס הכנסה ולכן, כדאי מאוד לשכור את שירותיו של משרד רואי חשבון. המומחה שלנו הוא רואה חשבון מקצועי ואיכותי אשר יסייע לכם בכל מה שדורש דיווח למע"מ של עוסק פטור ודוח רלוונטי למס הכנסה.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

פתיחת תיק עוסק פטור מול מס הכנסה והגשת דוח

פתיחת עסק עצמאי זה דבר אשר דורש השקעה מהותית מצד האדם אשר פותח את העסק. בין אם מדובר בעסק אשר עתיד להיות גדול ויוגדר כעוסק מורשה ובין אם מדובר בעסק קטן אשר יוגדר כעוסק פטור, יש צורך להשקיע ראשית כל בתהליכים הבירוקרטים הנדרשים לצורך פתיחת תיק עבור העסק. בכדי לפתוח תיק לעסק שלך ולהכיר בו כעוסק מורשה או עוסק פטור, יש לגשת אל משרדי מע"מ, אל פקיד השומה של מס ההכנסה ואל הביטוח הלאומי ולפתוח בהם את התיקים הרלוונטיים.

מה נדרש כדי לבצע פתיחת תיק עוסק פטור מול מס הכנסה?

לרוב, כאשר מקימים עסק מתחילים מקטן, כי לא באמת יודעים האם הוא יצליח או לא. לכן, כמעט כל עסק יוגדר בהתחלה כעוסק פטור. לעוסק פטור ישנה פריווילגיה הנוגעת הן לאי תשלום מע"מ ומס הכנסה והן בנוגע לאי חובת דיווח חודשית על הכנסותיו והוצאותיו של העסק.

במידה והעסק אשר אתה עתיד להקים עומד בקריטריונים של עוסק פטור, הדבר הראשון שעליך לעשות זה לפנות אל משרדי מע"מ. במשרדי מע"מ, לאחר שתציג את המסמכים אותם נדרשת להביא עמך וכן, תמלא את הטפסים הנדרשים, תקבל מספר תיק עבור העסק שלך. עם אותו המספר תיגש באופן מידי אל פקיד השומה ותפתח במס הכנסה תיק עבור העסק שלך.

במס הכנסה תבקש גם למלא טופס עבור ניקוי מס במקור. חשוב מאוד שלא לבזבז יותר מיד זמן ומיד כאשר מתחילים להקים את העסק, להגיע אל פקיד השומה של מס הכנסה ולדווח על העסק החדש.

האם יכול להיות לך ייצוג בתהליך פתיחת תיק מול מס הכנסה?

על פי חוק, הן כדי לפתוח את התיק במס הכנסה עבור עוסק פטור או מורשה והן עבור כל דבר אשר אתה נדרש אל מול מס הכנסה כגון: דיווח על עובדים בעסק, מילוי, הגשת דוח שנתי לעוסק פטור, דיווח על סגירת העסק ועוד, תוכל להיות מיוצג על ידי רואה חשבון. הדבר איננו בגדר חובה, אך הוא בהחלט מומלץ. המומחה שלנו הוא רואה חשבון מקצועי, איכותי וטוב ביותר עבור ייצוג העסק שלך אל מול מס הכנסה ואל מול כל גוף אחר בתהליך זה.

תמונה של עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רואה חשבון ושמאי מקרקעין מתמחה בשירותי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין הכוללים: דוחות כספיים, מיסוי, ייעוץ עסקי, ביקורת פנימית, ליווי פיננסי והנהלת חשבונות, קביעת אומדן שווי שוק, חישוב דמי שכירות ראויים, חוות דעת לבתי משפט ולכונסים, היטלי השבחה, שומות מס שבח, בדיקת כדאיות, שמאות לנחלה עוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם