פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

להקים עסק (פתיחת עוסק פטור למשל) זהו דבר אשר גובל בתכנון כל הפרטים הנוגעים לעסק, מיקומו, מהותו וסגנונו. מעבר לכל הפרטים הרלוונטיים עבור מהות העסק שיש לדאוג לתכנן בטרם מתחילים בפרקטיקה אשר דורשת הקמת עסק, יש צורך גם לדאוג שהעסק יהיה מוכר כעסק ברשויות המס השונות ובביטוח הלאומי.

כיום, ישנם לא מעט עסקים מורשים. עסקים מורשים הם לרוב עסקים גדולים ומהותיים אשר חייבים בהגשת דוחות חודשיים למע"מ ולמס הכנסה וכמובן שחייבים בתשלומי מע"מ הרלוונטיים למה שקשור להוצאות או הכנסות העסק. מעבר לאותם עסקים גדולים ומוכרים הנחשבים עסקים מורשים, ישנם כיום גם לא מעט עסקים קטנים אשר מוגדרים כעוסק פטור.

מה צריך לעשות לצורך פתיחת עוסק פטור?

פתיחת עוסק פטור זהו תהליך הרלוונטי עבור כל אדם המעוניין להקים עסק עצמאי וקטן. מכיוון שהעסק הינו עסק קטן, חשוב מאוד לרשום אותו כעוסק פטור בכדי שלא להסתבך עם רשויות המס השונות בגין העלמת מיסים או משהו דומה.

השלב הראשון לאחר תכנון מהות העסק הוא לגשת אל משרדי מע"מ ומס הכנסה וכן לביטוח הלאומי המצויים באזור הרלוונטי למקום בו העסק עתיד לקום. במשרדי מע"מ ומס הכנסה, יבדקו האם התחום אשר עליו מושתת העסק שלך הוא תחום אשר רלוונטי להיות עוסק פטור. ישנם כיום מספר תחומי עיסוק אשר אינם רלוונטיים להיות בגדר עוסק פטור ולא משנה מהי תקרת ההכנסות השנתית שלהם.

לאחר שמוודאים כי התחום אליו שייך העסק אותו אתה עתיד להקים הוא תחום עיסוק אשר יכול על פי חוק להיות מוגדר כעוסק פטור, יש לפתוח את התיקים הרלוונטיים אשר יגדירו את העסק ככזה. לאחר מכן, עם המסמך המאשר את פתיחת התיק במע"מ ובמס הכנסה, יש לגשת לביטוח הלאומי.

פתיחת עוסק פטור על ידי רואה חשבון מוסמך

חשוב לדעת שעל אף שאת כל מה שדרוש לצורך פתיחת עוסק פטור וכן את הדוח השנתי שיש לספק לרשויות המיסים, האדם אשר עומד בראש העסק יכול לבצע באופן עצמאי, הרי שהדבר כרוך בתהליך בירוקרטי מתיש ובסיבוכים אשר יכולים להיווצר בתהליך כולו לאנשים אשר לא מבינים בתחום.

לכן, בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, כדאי להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי ומנוסה בתחום ליווי עוסק פטור בכל התהליך הרלוונטי לפתיחת התיקים וליצירת הדוח השנתי הרלוונטי עבור מס הכנסה לעוסק זה. רואה חשבון הוא ללא ספק הכתובת לפנות אליה לצורך פתיחת עוסק פטור וליווי העסק וכל מה שהוא דורש בדיווחים לרשויות המס.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה – מה צריך?

אחד השלבים החשובים בפתיחת תיק לעוסק פטור הוא פתיחת התיק הרלוונטי במס הכנסה. במעמד פתיחת התיק יש להגיע עם תעודת זהות, לדווח על רצונכם להקים עסק אשר יוגדר כעוסק פטור ולהגיש טופס בקשה לניכוי מס במקור. רק לאחר שפותחים תיק במשרדי מע"מ ובמשרדי מס הכנסה לעוסק פטור ומקבלים את מספר התיק של העסק, נתן לגשת אל הביטוח הלאומי ולפתוח גם שם תיק לעוסק פטור.

מה יש להביא לצורך פתיחת עוסק פטור מס הכנסה?

בטרם פונים למס הכנסה בכדי לפתוח גם שם תיק עוסק פטור, יש לגשת אל משרדי מע"מ הממוקמים במקום בו מוקם העסק. בכדי לפתוח תיק במע"מ יש להביא תעודת זהות, שייק עם פרטי האדם אשר יעמוד בראש העסק וחוזה שכירות של המקום בו יהיה העסק במידה ויש מקום כזה.

לאחר הבאת כל המסמכים הרלוונטיים ומילוי הפרטים הנדרשים במע"מ, יפתח תיק לעסק שלך ובמעמד זה תקבל מספר עסק. עם המספר זה תיגש אל משרדי מס הכנסה יחד עם תעודת זהות. במעמד זה תמלא טופס של פתיחת תיק במס הכנסה לעוסק פטור וכן תמלא טופס עבור ניכוי מס במקור. כאשר תסיים את התהליך במס הכנסה ובמע"מ, תוכל לגשת אל הביטוח הלאומי ולפתוח גם בו תיק עוסק פטור.

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה- מי יכול לסייע לך בכך?

מכיוון שמדובר בתהליך בירוקרטי ארוך ולעיתים מתיש אשר יכול לגזול לאדם זמן וכח, ניתן כיום לבקש את שירותיו של משרד רואי חשבון מקצועי אשר יוכל לפתוח את התיקים הרלוונטיים עבור העסק שלך במס הכנסה, במע"מ ובביטוח הלאומי.

מעבר לכך, רואה החשבון הנבחר יעסוק בדיווח שנתי למע"מ ובדוח השנתי הרלוונטי למס הכנסה אשר יכלול בו לא מעט נתונים המעידים על מצבו הפיננסי של העסק במהלך השנה שחלפה וכן נתונים נוספים על הכנסותיו של האדם ומשפחתו הקרובה מדרגה ראשונה. במידה ואתה מחפש אחר רואה חשבון מקצועי שיסייע לך בכל התהליך הכרוך בפתיחת תיקים לעוסק פטור ובחובות הדיווח של עוסק פטור מדי שנה בשנה למע"מ ולמס הכנסה, כדאי מאוד שתפנה אל רואה חשבון.

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה – מדוע כדאי לבחור רואה חשבון?

בעבר, כל עסק אשר תקרת הכנסותיו השנתית לא עלתה על סכום כלשהו אשר נקבע כחוק, היה קרוי עוסק זעיר. אולם כיום, עסק מעין זה לא נקרא עוסק זעיר אלא עוסק פטור. עוסק פטור נקרא כך מכיוון שהוא פטור משתלם מע"מ ומתשלום מס הכנסה.

בכדי לפתוח תיק עוסק פטור לעסק ובכדי שהוא יוכר כעוסק פטור הן אצל מע"מ והן אצל מס הכנסה, בכדי שהוא לא יאלץ לשלם להם, יש צורך להגיע אל מע"מ ומס הכנסה וכן לביטוח הלאומי בטרם פותחים את העסק ולפתוח לעסק תיק עוסק פטור.

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה - מה צריך לדעת?

פתיחת תיק עבור עוסק זעיר הקרוי כיום עוסק פטור במס הכנסה, דורשת מהאדם להגיע ראשית כל אל משרדי מע"מ באזור מגוריו. עליו להביא עמו למשרדי מע"מ תעודת זהות ומסמכים נוספים ולמלא טפסים הרלוונטיים לצורך פתיחת תיק עוסק פטור במע"מ.

לאחר שנפתח לעסק תיק במע"מ של עוסק פטור, יש להגיע למשרדי מס הכנסה, למלא טופס עבור עוסק פטור, טופס עבור ניקוי מס במקור ועוד. לאחר מכן, יש להגיע אל הביטוח הלאומי לצורך רישום העסק כעסק וקבלת פנקס המכיל שוברים שבעזרתם ניתן לשלם דמי ביטוח לאומי חודשיים.  כמו כן, חשוב מאוד ליצור עבור העסק בבית דפוס פנקס קבלות וחשבוניות.

פתיחת עוסק פטור מס הכנסה - היתרון שבבחירה ברואה חשבון

את כל תהליך פתיחת התיקים וכן לאחר מכן את תהליך יצירת דוח שנתי למס הכנסה ודיווח שנתי למע"מ, האדם העומד בראש העסק יכול לעשות באופן עצמאי. אולם, הבחירה ברואה חשבון אשר ילווה את התהליך ויבצע באופן פרקטי את הדברים הנדרשים עבור עוסק פטור, זהו ללא ספק הדבר הטוב ביותר לכל אדם אשר מעוניין לפתוח תיק עוסק פטור לעסק שלו.

רואה חשבון מכיר את התהליך בצורה הטובה ביותר ויודע כיצד לבצע אותה בקלות, במהירות וביעילות. אם אתה מחפש רואה חשבון מקצועי אשר יוכל לוות אותך ולסייע לך בכל מה שכרוך בפתיחת עוסק פטור, כדאי שתבחר ברואה חשבון. רואה חשבון המומחה שלנו הוא רואה חשבון מקצועי, מנוסה וותיק בתחום, אשר ניתן לסמוך עליו כי יעשה את כל מה שדרוש לעוסק פטור באופן האידאלי.

עלויות פתיחת עוסק פטור

עוסק פטור הוא כל עסק אשר תקרת ההכנסות השנתית שלו אינה עולה על סכום מסוים אשר נקבע כחוק. בכדי לפתוח תיק עוסק פטור בכל הגופים הרלוונטיים ובכדי לדאוג לכל מה שדורש ניהול שוטף של עוסק פטור מבחינת הנהלת החשבונות שלו, ניתן להיעזר ברואה חשבון מקצועי ומנוסה בתחום זה.

על אך שמבחינה חוקית ניתן למלא את הדוחות הרלוונטיים עבור מס הכנסה ולדווח למע"מ באופן עצמאי ללא סיוע של רואה חשבון, בהעדר הידע המקצועי בנוגע לעולם הזה, אדם יכול לאבד את עצמו ולא לדעת כיצד להתמודד עם כל הנתונים הרלוונטיים.

מהם עלויות פתיחת עוסק פטור?

לכאורה, עלויות פתיחת עוסק פטור אינן קיימות. פתיחת התיקים היא לא דבר אשר כרוך בתשלום כלשהו וכן במידה ומתעסקים עם הדוחות למס הכנסה והדיווחים למע"מ וכן ניהול ספרי החשבונות של העסק באופן עצמאי, אין הדבר כרוך בעלות כלכלית כלשהי.

אולם, מכיוון שלא קל לבצע את כל הדברים הללו באופן עצמאי, עלויות פתיחת עוסק פטור מסתכמות כיום בשכר אותו משלמים לרואה החשבון אשר עוסק בכל הדברים הרלוונטיים לעוסק פטור.

מכיוון שבניגוד לעוסק מורשה, העוסק הפטור איננו נדרש בדיווחים שוטפים וחודשיים למע"מ ולמס הכנסה, עלות רואה חשבון עבור עוסק פטור לרוב לא תהיה גבוהה וניתן למצוא כיום הצעות מחיר אטרקטיביות של רואי חשבון לצורך ניהול שוטף של עוסק פטור.

כיצד לצמצם את עלויות פתיחת עוסק פטור?

כאמור, הדבר הטוב ביותר עבור עוסק פטור לצורך ניהול ספרי החשבונות שלו והדיווחים הנדרשים למע"מ ולמס הכנסה, זה לבחור ברואה חשבון אשר יעסוק בזה ויעניק לבעל העסק את השקט הנפשי שבעיסוק במה שהוא באמת מבין ויודע בתחומי העסק שלו.

חשוב לבחור מצד אחד רואה חשבון מקצועי ומנוסה ומצד שני לוודא כי המחיר אותו הוא מציע על שירותיו אלו, איננו מחיר גבוה מהרגיל. במידה ואתה מחפש רואה חשבון לצורך ליווי וניהול עוסק פטור ברמה הגבוהה ביותר ובמחיר אטרקטיבי, רואה חשבון הוא ללא ספק הכתובת עבורך. הבחירה ברואה חשבון תספק לך שקט נפשי ותסייע לך להשקיע סכום סביר בניהול שוטף של העסק שלך מבחינת כל מה שהוא דורש באופן חוקי וביורוקרטי.

תמונה של עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רו״ח ושמאי מקרקעין

עמית מהלל, רואה חשבון ושמאי מקרקעין מתמחה בשירותי ראיית חשבון ושמאות מקרקעין הכוללים: דוחות כספיים, מיסוי, ייעוץ עסקי, ביקורת פנימית, ליווי פיננסי והנהלת חשבונות, קביעת אומדן שווי שוק, חישוב דמי שכירות ראויים, חוות דעת לבתי משפט ולכונסים, היטלי השבחה, שומות מס שבח, בדיקת כדאיות, שמאות לנחלה עוד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם