הלוואה לעסקים בערבות המדינה

הלוואה לעסקים בערבות המדינה

הלוואה לעסקים בערבות המדינה - כל הפרטים

המטרה של ישראלים רבים, צעירים ובוגרים כאחד, היא לפתוח עסק משלהם ולהשיג לעצמם שכר מחיה ראוי תוך עשייה שקרובה לליבם. בקרים רבים יזמים מבקשים הלוואה לכיסוי עלויות ההשקעה וההקמה בעת פתיחת עסק, תוך כדי שהם חייבים לנווט בתהליכים בירוקרטיים, כגון רישום העסק שלהם ברשויות המס.

הלוואה לעסקים בערבות המדינה היא אחת האפשרויות למימון סטארטאפ בתנאים משתלמים.

מה היא הקרן שמענקה הלוואה לעסקים בערבות המדינה?

אחת ממשימותיה של הקרן החדשה היא לפקח על ניהול ההלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים הוקמה על ידי מדינת ישראל. בין שלל תוכניות ההלוואות שמציעה הקרן להלוואה בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים ישנה כזו המסייעת לבעלי עסקים חדשים לצאת לדרך עם הלוואה בריבית נמוכה של עד 300,000 שקל הפרוסה על פני חמש שנים. כאשר היזם נדרש להעמיד עד 10% מסכום ההלוואה המורשה כבטחון.

הרשויות בישראל מודעות לאתגרים בהם נתקלים בעלי חברות לעתיד. למרות שהמשבר הפיננסי שפוקד את המדינה בתקופה מאתגרת זו מקשה על בעלי חברות רבים להשיק מיזמים חדשים, חשוב לזכור שחברות קטנות ובינוניות בעלות חשיבות גבוהה ביותר לכלכלה בריאה, לשוק עבודה איתן וביטחון תעסוקתי לאזרחים רבים. המדינה החליטה להפריש סכום נכבד לעידוד יזמים לפתוח עסקים ויוזמות חדשות בפריסה ארצית וכמובן בפריפריה, בשל הקושי בקבלת הלוואות רגילות מהבנקים ללא ערבים. מדינת ישראל משמשת כערב עבור הלוואות לעסקים אלו, מה שמאפשר להם לצמוח.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

לפי אלו מסלולים ניתן לקבל הלוואה בערבות המדינה

אחד מארבעה מסלולים הוא מסלול עסקי שנמצא כעת בהקמה בקרן ההלוואות של משרד הכלכלה לחברות קטנות ובינוניות. עם הקמת הקרן החדשה, הסכום המקסימלי שניתן היה ללוות דרך הלוואה לעסקים בערבות המדינה הוא 300,000 שקל. כיום ניתן ללוות עד חצי מיליון שקלים או שמונה אחוזים ממחזור המכירות של החברה בשנה שלפני לקיחת  ההלוואה. ברוב המקרים, הגבול העליון הוא הקובע. למשל, עסק עשוי להיות זכאי להלוואה של 700 אלף ש"ח, ולא רק חצי מיליון, אם 8% ממחזור המכירות של החברה בשנה הקודמת היה 700 אלף ש"ח.

מסלול זה מיועד ליזמים המעוניינים להשיק עסק חדש, שכן הלוואה לעסקים בערבות המדינה מציגה דרישות מחמירות שיש לעמוד בהן. מה שנחשב כחברה בתהליך הקמה מוגדר במדיניות הקרן לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה:

  • ארגון שלא השיק רשמית את שירותיו לציבור.
  • חברה שדחתה שימוש במסגרת אשראי.
  • אם עוסק פטור מעוניין לגייס הון כדי להפוך את העסק שלו לחברה בע"מ או לעוסק מורשה.
  • כל חברה שפעלה מחוץ לבית בעליה ורוצה לעבור למיקום מסוים עקב הרחבת העסק, יכולה לעשות זאת אם הכנסותיה השנתיות היו מתחת ל-500,000 ש"ח מאז הוקמה לראשונה.

מי מספק את המימון של הלוואה לעסקים בערבות המדינה?

אמנם אתם מכירים את המושג הלוואה לעסקים בערבות המדינה, מאחר ואתם יזמים או בעלי עסק וותיקים, אבל אתם עלולים להתבלבל בתנאים אותם היא כוללת. אם זה המצב, כדאי שתדעו שמשרד התמ"ת הוא מקור הכספים. אם אתם במצב בוא אתם עומדים בקריטריונים של קבלת הלוואה לעסקים בערבות המדינה  ויכולים להיעזר בכסף זה לצורך מינוף העסק שלכם, אולי כדאי לשקול להגיש בקשה להלוואה זו. לפעמים, הלוואה התחלתית, שתגרום לכם לא לחשוש על עתידכם הכלכלי, עושה את כל ההבדל.

מאילו סיבות כדאי לקבל הלוואה לעסקים בערבות המדינה?

סוג העסק, השימוש המיועד של הכספים וגורמים נוספים קובעים את התנאים וההגבלות של הלוואה לעסקיים בערבות המדינה, שבדרך כלל היא הלוואה משתלמת ומתחשבת יותר מסוגי הלוואות אחרות במשק. ברוב המקרים, החברה יכולה לפרוס בקלות את התשלומים ואף לא תצטרך לספק בטחונות נוספים מעבר לערבות המדינה. מכיוון שסכום הקרן בתוספת ריבית שווה לסכום הכולל שתצטרכו להחזיר לאורך זמן, האינטרס הוא לקחת הלוואות בתנאים הכי משתלמים שאפשר. על מנת להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה יש להיכנס לאתר משרד האוצר, לצרף את המסמכים הדרושים ולאחר מכן להגיש את הבקשה. לאחר העלאת כל המידע הדרוש, תהיה לכם אפשרות לבחור את המוסד המלווה.

האם יש משהו נוסף שעליכם לדעת לפני הגשת בקשה להלוואה מסוג זה?

לפני שלוקחים הלוואה לעסקים בערבות המדינה, עליכם להיות בטוחים שאתם יכולים להרשות לעצמכם להחזיר אותה ולוודא שהכספים יעזרו לעסק שלכם לשגשג גם בזמן שאתם מחזיר את ההלוואה. אם לקיחת הלוואה תאפשר לחברה שלכם להתרחב ולצמוח, אז זה רעיון נפלא. אז לא תהיה לכם בעיה לשלם את התשלומים החודשיים. כמובן שההליך המקובל בכל הלוואה הוא גביית ריבית פיגורים ופתיחת הליכי הוצאה לפועל במקרה של אי החזרת ההלוואה.

ניתן לקרוא על הקרן הממשלתית לעסקים קטנים ובינונים כאן.

תמונה של אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון, בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, מנהל ומבצע ייעוץ משכנתאות וליווי כלכלי מקצועי לרוכשי דירות למגורים, עסקים, משקיעי נדל"ן וארגון מחדש לחובות באמצעות מחזורם.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם