קרן בערבות מדינה

קרן בערבות מדינה

הלוואה לעסקים בערבות המדינה - כל הפרטים

למרות העובדה שחברות קטנות ובינוניות מהוות יותר מ-90 אחוז מהעסקים בישראל, הבנקים מהססים לספק להם הלוואות. כדי לטפל בסוגיה זו, הוקמה קרן בערבות מדינה. לעתים קרובות מדי, כאשר בעל עסק פונה לבנק כדי לקבל עזרה בנושאי תזרים מזומנים או הזדמנויות השקעה, הבנק מסרב או דורש בטחונות. זה כבר מצב שמקשה על היזמים המעוניינים לפתוח עסק חדש. ללא היסטוריה פיננסית, לבנקים אין דרך לדעת אם זו תהיה השקעה טובה מבחינתם. כתוצאה מכך, לסטארטאפים יש סיכוי קטן מאוד לקבל מימון בנקאי. זה הזמן לנצל את ההלוואות בערבות המדינה בתנאים משתלמים שמציעה הקרן לעסקים קטנים ובינוניים.

כיצד תוכלו להפיק תועלת מבקשת הלוואה בערבות מדינה?

חברות קטנות ובינוניות יכולות להשתמש בערבות המסופקת על ידי קרן בערבות מדינה לקבלת הלוואה, שמגובה בכספים ממשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר. את ההלוואה הבנקאית ניתן לקבל מאחד מארבעה מוסדות- בנק מרכנתיל ודיסקונט, לאומי, מזרחי או אוצר חיל, וקיימים יתרונות רבים להלוואה מסוג זה:

  • אימות הזכאות ומתן בטחונות- שניהם מטופלים על ידי המדינה.
  • הלוואת ריבית פריים עם ריבית נמוכה.
  • זמן החזר של עד חמש שנים.
  • ניתן לדחות את ההחזר בששת החודשים הראשונים.
  • נדרשים ביטחונות מינימליים מבעל העסק.
  • הלוואה מטעם קרן בערבות מדינה לא תמנע ממכם לקבל הלוואות בעתיד.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

מה הסכום המקסימלי להלוואה עם קרן בערבות מדינה?

הסכום המקסימלי שניתן להקצות עבור עלויות הקמת עסק או דרישות מימון והשקעה קיימות לעסק הוא עד חצי מיליון שקלים או שמונה אחוזים מהמחזור מהשנה הקלנדרית הקודמת, לפי הגבוהה מביניהם.

הפעילות העסקית שלכן כנראה הושפעה משיניים כל שהם אם אתם בעלי עסק המחפשים אפשרויות מימון להקמה או מינוף עסק. אתם עלולים להיתקל בבעיית תזרים מזומנים רצינית בתחומים כמו תיירות, הקמת אירועים, בנייה או תחומים אחרים שיכולים לחוות קשיים כאלה או אחרים. אם אתם במצוקה כלכלית בעסק, סביר להניח שהעסק שלכם יכול להרוויח מקבלת סיוע של קרן ערבות מדינה.

הנה כמה דברים שכדאי לזכור לפני שאתם מקבלים החלטה לפנות לקבלת הלוואה של קרן בערבות מדינה:

"ערבות מדינה" פירושה שהמדינה תחזיר את הכסף לבנק במקרה של אי עמידה בהלוואה. במקרה שתיתקלו בקשיים בהחזר ההלוואה, תיאלצו לתקשר לא רק עם הבנק המלווה אלא גם עם משרד האוצר, הידוע בחוסר הגמישות שלו. ולכן חשוב לבחון את היכולת שלכם להחזר ההלוואה ברצינות רבה.

הלוואה היא לעתים רחוקות הדרך הטובה ביותר לצאת מהסתבכות פיננסי. יש הלוואות טובות והלוואות לא טובות. הלוואה טובה מאפשרת לנו להתרחב על ידי מימון והשקעה שהיו מעבר לטווח היכולת שלנו, ולכן הן מסייעות לנו להגדיל את הפרנסה שלנו בסופו של דבר. אם ההלוואה פשוט עוזרת לנו זמנית בתזרים המזומנים שלנו, ואין לנו מושג איך להחזיר אותה, אז זו הלוואה גרועה. לזמן מה, הלוואה זו יכולה לעזור לנו לצלוח את הסערה. אולם כאשר כספי ההלוואה מסתיימים, החור בתקציב שלנו מתרחב עוד יותר. לכן מומלץ לעבוד עם אנשי מקצוע כדי להיות בטוחים כי אתם תוכלו לעמוד בהחזר ההלוואה וכי היא באמת תטיב אתכם.

מאילו סיבות כדאי ללוות כסף עם הסיוע של קרן בערבות מדינה?

  • תנאים מועדפים- הלוואות של קרן בערבות מדינה מוצעות בתנאים נוחים יותר מהלוואות בנקאיות רגילות, לרבות ריביות מופחתות ותקופות החזר ממושכות.
  • הערבות הממשלתית הופכת הלוואות לנגישות בקלות, כך שאפילו חברות עם אשראי גרוע או ללא בטחונות יכולות לקבל את הכסף שהן צריכות.
  • ההלוואות עוזרות לחברות לנהל בעיות תזרים מזומנים ולשמור על פעילות רגילה, מה חשוב במיוחד בתקופות של חוסר ודאות כלכלית.

המסלול של קרן בערבות מדינה מתאים לחברות חדשות בשלבי הקמה מוקדמים. הן יכולות להגיש בקשה להלוואה אם הן מתכוונות להשתמש בכספים מההלוואה כדי להניע את החברה שלהם. ארגונים קיימים יכולים להגיש בקשה להלוואת צמיחה אם הם רוצים לבנות סניפים חדשים, להגדיל קווי ייצור או להיכנס לשווקים חדשים. בעלי עסקים הזקוקים למימון לטווח קצר כדי לעמוד בהתחייבויותיהם המיידיות, לרבות שכר עובדים, תשלומי ספקים והוצאות תפעוליות אחרות, יכולים להגיש בקשה הלוואה בערבות המדינה.

חשוב בלזכור כי לפני הגשת בקשה להלוואה בערבות מדינה, מומלץ לדבר עם מומחים פיננסיים המתמחים  בהלוואות מסוג זה.

ניתן לקרוא על הקרן הממשלתית לעסקים קטנים ובינונים כאן.

תמונה של אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון, בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, מנהל ומבצע ייעוץ משכנתאות וליווי כלכלי מקצועי לרוכשי דירות למגורים, עסקים, משקיעי נדל"ן וארגון מחדש לחובות באמצעות מחזורם.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם