בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה

בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה

מעוניינים לבצע בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה?

אם אתם יזמים שרק מתחילים את דרככם בתור בעלי עסקים או שאתם מחפשים את הדרך להרחיב ולפתח ת העסק שלכם, אולי כדאי שתשקול לעשות בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם מספיק כסף לעלויות ההקמה והתפעול, פעמים רבות צריך לחפש הלוואה עם ערבות מדינית בהקדם האפשרי. שימו לב כי על מנת שהבקשה תאושר, על היזם לספק הון עצמי השווה ל-10% מהסכום הנדרש.

בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה- איזה מסלול כדאי לכם לבחור?

אם יש לכם עסק משגשג אבל אתם מתקשים לקבל את המימון והאשראי הדרושים לכם בגלל ניהול תזרים המזומנים שלכם, אולי כדאי לכם לבצע בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה. תוכנית זו היא אידיאלית עבור חברות שמתקשות זמנית או לחברות אחרות שחוות בעיית תזרים מזומנים ארוכת טווח המשפיעה על הרווחיות שלהן, שכן על העסק להוכיח את יכולת החברה להחזיר את ההלוואה.

בעלי עסקים קיימים המבקשים להרחיב את פעילותם על ידי רכישת מכונות חדשות, הרחבת המלאי, מעבר לשטח גדול יותר וכו', יכולים לנצל את האפשרות לזכאות להלוואה בערבות המדינה. שימו לב שמסלול זה מחייב השתתפות עצמית של 25% כהוכחה לכוונה. כדי לקבל הלוואה של 500,000 ש"ח, למשל, לשיפור המנגנון של החברה, תצטרכו להוכיח שכבר הוצאתם 100,000 ש"ח מהסכום הזה.

לבעלי חברות הזקוקים להלוואה בערבות מדינה כדי לשפר את פעילותם ולגשר על גירעון זמני בתזרים המזומנים, קיים מסלול משולב.

חברות עם מכירות שנתיות של פחות משלושה מיליון ש"ח זכאיות לתוכנית הלוואות מזורזות המעניקות עד 100,000 ש"ח.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם

איך עובד תהליך הגשת הבקשה?

ישנו נוהל שצריך לפעול כדי שהמדינה תאשר את מתן הערבות בשמכם. כחלק מתהליך בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה יש להכין תוכנית עסקית יסודית ומקיפה, הכוללת גם סבב בירוקרטי הכולל בתוכו  השגת מספר אישורים, שכל אחד מהם עלול להביא לדחייה. בקרן בערבות המדינה נוטים לאשר רק את הפונים הראויים ביותר לאחר תהליך בדיקה יסודי. הסטטיסטיקה מראה שיותר ממחצית מכל הבקשות נדחות. הדבר נובע בדרך כלל מהעובדה שמחברי התוכנית העסקית לא סיפקו נתונים פיננסיים מדויקים או בגלל סיבות אחרות.

אבל כאשר אתם מגישים את הבקשה בצורה מסורת ונכונה, הלוואה בחסות המדינה מבטיחה זכאות להלוואות אטרקטיביות, תקופות החזר ניתנות להתאמה ריביות נמוכות ועוד מגוון יתרונות, כל זאת תוך שמירה על האינטרסים של העסקים כמטרה העיקרית. בהחלט יהיה חכם לערוך בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה ולבחון את שפע הפוטנציאל הזה עבור בעלי חברות ויזמים.

מהי המטרה של הלוואה בערבות המדינה?

בראש המדיניות הכלכלית של המדינה עומד משרד האוצר. מתן הלוואות בערבות מדינה מהווה חלק חשוב מפעילות המשרד. תוכנית זו שמה לה למטרה לחזק חברות ולקדם התרחבות כלכלית של עסקים קטנים ובינוניים. החלטת משרד האוצר להקים הלוואות בערבות מדינה היא הדגמה חיובית לערכו של הסיוע הפיננסי בטיפוח רוח יזמית במדינה.

מערכת פיננסית זו בערבות ממשלתית מורידה את הסיכון לבנקים ולארגוני הלוואות אחרים, מה שבתורו מעודד אותם להלוות יותר כסף. הזמינות המהירה של הכסף היא יתרון עיקרי של הלוואות אלו, אשר ידועות באישורן הקל לאחר בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה. יתרה מכך, בעלי עסקים יכולים לנצל תנאי החזר המותאמים לצרכיהם הספציפיים וליכולות הארגון של העסק שלהם, כל זאת מבלי להעמיס על עצמם עומס כספי מיותר. הלוואות ממשרד האוצר בערבות מדינה זהו כלי קריטי לעידוד צמיחת החברה ומתן ליזמים אפשרות להתפתח ללא חששות ממצבם הכלכלי.

בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה - האם אתם זכאיים?

בראש ובראשונה, כבעלי עסק, עליכם לבצע בדיקת זכאות להלוואה בערבות המדינה ולקבוע האם החברה שלכם זכאית לקבל הלוואה בערבות המדינה. משרד האוצר קובע את דרישות הזכאות, ומבטיח שרק עסקים שימלאו אחר הכללים יקבלו את ההטבות. על העסק לעמוד בתנאים הבאים:

  • להיות עסק רשום כהלכה במשרדי המיסוי הוא אחד התנאים המוקדמים העיקריים.
  • לאחר מכן העסק חייב להיות יציב כלכלית ובעל היסטוריית אשראי מכובדת. דוחות מס הכנסה ודוחות תזרים מזומנים הם רק כמה דוגמאות לרשומות הפיננסיות החיוניות שאמורות להיות זמינות לבדיקה.
  • לא רק זה, אלא שיש לקחת בחשבון את האסטרטגיה של ניהול ופיתוח העסק ואת הפוטנציאל שלו לצמיחה עתידית. הפוטנציאל של החברה שלכם והיכולת שלכם להחזיר את ההלוואה עשויים להיות מועברים טוב יותר עם תוכנית עסקית מוצקה וכתובה בבירור.

ניתן לקרוא על הקרן הממשלתית לעסקים קטנים ובינונים כאן.

תמונה של אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון - יועץ משכנתאות ומימון

אבי סולומון, בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, מנהל ומבצע ייעוץ משכנתאות וליווי כלכלי מקצועי לרוכשי דירות למגורים, עסקים, משקיעי נדל"ן וארגון מחדש לחובות באמצעות מחזורם.

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ חינם